fredag 19 februari 2010

Kommunlistan fastställd

I kväll på kommunkretsens årsmöte så fastställdes hur valsedeln inför kommunvalet ska se ut. Listan toppas utav vår nuvarande gruppledare, Evy Jonsson och jag står på en andraplats.
Jag vill börja med att tacka våra medlemmar för detta förtroende och nu kan jag bara be om väljarnas förtroende att för föra deras talan i kommunfullmäktige i ytterligare fyra år.

När det gäller listorna till Landstinget och Riksdagen så är dessa inte fastställda än.
På landstingslistan som fastställs i nästa vecka så är jag föreslagen på en femte plats. Skulle vi behålla den mandatfördelning som råder idag samtidigt som att jag behåller den placeringen så skulle det innebära en ersättarplats i Landstinget vilket vore riktigt roligt.

I förslaget till riksdagslistan så är jag föreslagen på en 14:e plats vilket är lite sämre än jag hade hoppats. Jag hade förhoppningar om en topp 10-placering men med tanke på att jag gick sämre än jag hade hoppats i medlemsomröstningen så får jag väl ändå vara ganska nöjd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur slutade du på de andra listorna?

Magnus Larsson sa...

På landstingslistan så hamnade jag på en 5:e plats, Riksdagslistan är ännu inte klar, den fastställs sista lördagen i mars.

Innebandyförälder sa...

Vet du senaste statusen vad gäller utbyggnad/tillbyggnad av läktare och kioskutrymme i Kristdala sporthall? Finns det några pengar avsatta från kommunen för detta under 2010?

Magnus Larsson sa...

Till Innebandyförälder

Svaret är JA, det finns pengar avsatta i kommunens investeringsbudget för 2010. Mer information än så har jag inte i dagsläget. Jag vet dock att IF Ariels innebandysektion har haft något möte med representanter från kommunen för att diskutera frågan så att klubbens intressen och behov också skall tillgodoses.