onsdag 15 september 2010

Vet inte riktigt....

...hur jag ska tolka en insändare som publicerades i dagens OT med rubriken "Centerpartister tar lokal debatt" som var insänd av Ulf Åman (V).

Insändaren är inskickad på grund av att Maud Olofsson skall ha uttryckt följande "Aldrig att jag sätter mig i en regering med en kommunist". Han tar också upp ytterligare något citat och använder dessa som grund för en slutsats som lyder som följer.
"Centerpartiets historia visar att stöd ifrån SD skulle kanske kännas väldigt hemtamt för vissa av dem."

Jag vet inte vad Åman syftar på och han får gärna förklara sig ytterligare. Vi har vid ett flertal tillfällen tydligt deklarerat att vi inte tänker göra oss beroende av SD efter valet på söndag.
Och att påstå att vi skulle ha dragningar åt SD hållet är så absurt så jag har svårt att ta det på allvar. Trots att flera Vänsterpartister i det här landet kallar sig kommunister så skulle det aldrig falla mig in ens antyda att dessa Vänsterpartister vill gå i Stalins fotspår och ta död på flera miljoner människor. Däremot så kan man använda Stalins Sovjetunionen som ett av flera exempel på misslyckande som kommunismen har gjort.

Det som jag mig tveksam om hur jag ska tolka insändaren är avslutningen av den samma. Där står det.
"Jag är väldigt glad att vi i vår kommun är begåvade med rejäla Centerpartister som inte tvekar att ta debatten att ta debatten med SD när den kommer upp och jag tror att de kommer att fortsätta så oavsett vad som händer på riksplanet."

Som jag har skrivit ovan, vi kommer aldrig att göra oss beroende av SD, budskapet borde vara ganska klart och tydligt när det gäller det. Annars så tar jag faktiskt avslutningen på insändaren som en klapp på min egen axel, jag har aldrig backat ifrån en debatt med SD och jag kan garantera att jag aldrig kommer att göra det.

Hur ska jag då tolka insändaren, positivt eller negativt?
Jag vet faktiskt inte så jag får väl helt enkelt göra både och.

Inga kommentarer: