lördag 10 november 2012

Lasse har mitt fulla förtroende

Oskarshamnsmoderaten Lars Blomberg har knappt hunnit bli vald till ny ordförande i Regionförbundet i Kalmar län innan huggsexan inom moderaterna i Oskarshamn börjar om oppositionsrådsposten, enligt Oskarshamns Nyheterna.

Lasse har gjort ett mycket bra jobb som oppositionsråd i kommunen och han själv anser sig kunna sköta bägge uppdragen, han är i alla fall villig att försöka. Jag ser ingen som helst anledning att i nuläget flytta på Lasse. Skulle vi sedan se att det inte är möjligt att kombinera de bägge posterna så får vi väl ta en ny diskussion.

En del kan säkert tycka att jag inte borde lägga mig i något som liknar en intern angelägenhet för moderaterna. Problemet är att det INTE är en intern angelägenhet för moderaterna. Innan valet 2010 så gjordes en överenskommelse mellan de fyra allianspartierna där samtliga partier ställde sig bakom Lasse som alliansens kommunalrådskandidat. Men kanske struntar moderaterna i den överenskommelsen på samma sätt som man gjorde med övriga överenskommelser som gjordes innan valet.

Lars Blomberg är INTE moderaternas oppositionsråd utan han är ALLIANSENS oppositionsråd och därmed så borde det vara en diskussion i alliansen om Lasse skall vara kvar eller inte.

Lasse har mitt fulla förtroende och jag anser att han skall sitta kvar som oppositionsråd i Oskarshamns kommun tills vidare, han har på intet sätt misskött det uppdraget och därmed så finns inga skäl för att han skall lämna uppdraget.

Inga kommentarer: