lördag 6 juni 2009

Svårt val i morgon

Så här dagen innan valet till Europaparlamentet är ångesten väldigt stor, jag har helt enkelt inte bestämt mig än.

Att rösten hamnar på Centerparteiet torde vara ganska självklart, nej min ångest gäller vem jag ska sätta mitt kryss på.
Jag har nog aldrig varit med om att det finns så många goda och duktiga kandidater på en och samma lista.

Lena Ek, har gjort ett fantastiskt jobb i parlamentet och har ett mycket stord inflytande i partigruppen.

Abir Al-Sahlani, mycket duktig tjej som definitivt tillhör framtiden i partiet, har ett stort internationellt engagemang.

Marie Wickberg, ännu ett givet framtidsnamn inom partiet som redan nu är helt klart mogen uppgiften som parlamentariker.

Niklas Carlsson, vår kandidat ifrån länet, har ett stort internationellt engagemang och har ett stort nätverk internationellt genom sitt engagemang i Svenska FN-förbundet.

Rickard Nordin, Cuf:are och Europavetare, det är inte många inom CUF och partiet som har samma kunskapsnivå som honom när det gäller Europafrågor.

Som ni ser är valet inte lätt, det kommer bli en lång natt för att bestämma sig för vem som får mitt personkryss.

1 kommentar:

Nicke Grozdanovski sa...

Du behöver inte våndas min vän.. skippa kryssen och välj en vänsterparti valsedel istället :-) Alla duktiga personer så man behöver inte kryssa någon