torsdag 27 maj 2010

Snabbt svar

Jag fick svar på gårdagens inlägg betydligt snabbare än vad jag hade räknat med, i dagens Oskarshamns Tidning (pappersversionen) så finns det nämligen en insändare som är undertecknad utav Yvonne Hagberg (s) och Miljöpartiets förstanamn i kommunen Elisabeth Wanneby.

Insändaren handlar om hur miljöpolitiken i Oskarshamns kommun kan utvecklas samtidigt så talas det om satsningar på kollektivtrafik satsningar på miljöfordon inom kommunens fordonsflotta.

Detta kan inte tolkas på annat sätt än att det är Miljöpartiet som Socialdemokraterna i Oskarshamn ämnar samarbeta med efter valet i höst om man vinner detsamma. Sprickan mellan Socialdemokraterna och Vänsterpartiet verkar nu vara total eftersom de inte finns med på något hörn i insändaren. Även om den "nya" konstellationen bestående av S och Mp har mycket mer att bevisa för väljarna innan valdagen så får jag ändå tacka dessa båda partier för ett snabbt svar på min fråga.

1 kommentar:

@Emma sa...

Jag tror din slutsats kan stämma men man kan aldrig vara säker.