söndag 3 maj 2009

Stämmoabstinens

Abstinensen efter CUF:s förbundsstämma som har hållits i Östersund i helgen har blivit enormt stor, fan vad kul det hade varit att vara där. Men men, har jag nu tagit beslutet inte åka på stämman utan att vara så kallad stödmedlem i förbundet så får jag stå mitt kast.

Jag tar mig ändå friheten att tycka till om dom beslut som har fattats på stämman och jag har försökt att följa den så mycket som möjligt vi media och bloggar.

Det gläder mig att CUF fortfarande är för monarkin och mot EMU, två frågor som jag ofta var med och debatterade på den tid det begav sig. Lite mer skeptisk är jag till GMO beslutet då jag helt enkelt inte tror att det är bra att vi människor lägger oss i naturen allt för mycket.

Jag vill också passa på att gratulera den nya förbundsstyrelsen, ni är alla otroligt duktiga människor och dom flesta av er känner jag ganska väl och jag vet vad ni kan.
Ett extra stort GRATTIS vill jag också ge till Rickard Nordin som blev vald till andre vice förbundsordförande trots att han inte var valberedningens förslag på den posten, likaså vill jag rikta ett stort GRATTIS till Lisa Falk som utav någon anledning var petad från FS i valberedningens förslag men som fick stämmans förtroende.

Samtidigt så kommer jag att säga emot mig själv här nu, jag hade gärna sett Annika Ivarsson (som var föreslagen av valberedningen) i FS men jag kan inte säga vem som skulle ha tagits bort, tyvärr så är det ju så att alla duktiga CUF:are inte kan få plats, men ni som inte kom med den här gången, lova att ni inte ger upp.

Slutligen så hoppas jag att jag får träffa många av alla er duktiga CUF:are i Örebro på partistämman i nästa vecka.

Inga kommentarer: