tisdag 3 mars 2009

Vart ska alla borgerliga kärnkraftmotståndare ta vägen?

Detta är en fråga som jag har fått ganska många gånger under den senaste månaden av medlemmar och sympatisörer.
Och frågan är berättigad, efter partiledningens kovändning i kärnkraftsfrågan så finns det inget borgerligt parti som vågar ta ansvaret att reda upp kärnkraftsfrågan.
Centerrörelsen runt om i landet tappar medlemmar på grund av detta och jag hoppas bara att partiledningen tycker att det är värt det.

Så tyvärr så blir mitt svar varje gång frågan ställs, "jag vet inte, jag fundera själv över detta".

1 kommentar:

Asgeir sa...

Jag tycker att man skall stå kvar och sparka på samma ställe tills folk fattar vad som måste göras, helt enkelt. När jag gick i skolan lärde vi om en man som hette Cato, som under romartiden avslutade varje tal i senaten med orden "Praeteria censeo Carthaginem esse delendam". Vilket betyder "För övrigt anser jag att Carthago bör förstöras". Kärnkraftsförespråkarna undviker sakliga argumenteringar och befinner sig i en situation där bara brösttoner typ "Vår Svenka Kärnkraft" och "Våra Säkra Svenska Kärnkraftverk" får ersätta debatt. Bara vänta och se hur det går. Nu är de "säkra" kärnkraftverken på vippen att bli stängda av IAEA och någon ny teknik som utlovats är inte inom synhåll! Vi skall stå fast vid vår ståndpunkt och erfarenheten skall visa att vi har rätt!